دانلود مداحی«زهرای 3 ساله»
جهت دانلود مداحی «زهرای 3 ساله» با صدای علی فانی کلیک نمایید.
اینجا محیط سوز و اشک و آه و ناله ست
اینجا زیارتگاه زهرای سه ساله ست
اینجا دمشقی با گل پژمرده دارد…
جهت دانلود مداحی «زهرای 3 ساله» با صدای علی فانی کلیک نمایید.
اینجا محیط سوز و اشک و آه و ناله ست
اینجا زیارتگاه زهرای سه ساله ست
اینجا دمشقی با گل پژمرده دارد…
دانلود نرم افزار«شوخ طبعی ها وحکایات طلبگی»
نرم افزار مخصوص گوشی های همراه
دانلود آهنگ زمینه این نرم افزار
کاری از گروه اسک دین
هزینه دانلود این نرم افزار 3 صلوات برای سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف میباشد.
آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. اگر مشکلاتی در زمینههای اخلاقی و رفتاری، علمی، اعتماد به نفسِ ملی و عمومی و در زمینههای گوناگون دیگر در سطح جامعه پدیدار گردد، در ریشهکاویِ آن معضلات در نهایت به آموزش و پرورش میرسیم. اگرچه آموزش و پرورش از مراکز دیربازده است، اما بازده آموزش و پرورش یک بازده حیاتی، تعیینکننده و ماندگار است. زیرا اگر آموزش و پرورش در یک کشور ارتقاء پیدا کند و اصلاح شود، در اقتصاد، سلامت و بهداشت، محیط زیست، مرگ و میر، باروری، زیبایی و هنر، در رفتارهای گوناگون مردم در سطح جامعه با یکدیگر، و فراتر از همهی اینها، در دین، فلسفه و اخلاق تأثیر خواهد گذاشت.
«آن چیزی که امروز بیش از همه باید در آموزش و پرورش به آن توجه شود، اعتقاد اسلامی و عمل اسلامی است که باید در دانشآموزان احیاء گردد.این بدان معناست که اگر کودکی از یک خانواده بیاعتقاد و بیمبالات نسبت به عمل و اعتقاد اسلامی به مدرسه میآید و وارد محیط تحت تصرف و تسلط آموزش و پرورش میشود؛ یا کودکی از یک خانواده ای میآید که آنها اعتقاد و مبالاتشان هم نسبت به افکار و عمل اسلامی بد نیست، اما به خاطر بیسوادی و کمبودهای فکری و روانی والدین، توانایی اثرگذاری روی طفل را ندارند، باید در محیط تعلیم و تربیت مدرسه آن خلأها جبران شود؛ یعنی این کودک، هم علماً، هم عملاً، هم اعتقاداً، به یک آدم متدین تبدیل شود.» (بیانات رهبر معظم انقلاب در جع مسئولان آموزش و پرورش 25/10/1370)
فرزندان وقتی وارد محیط جدید و تاثیرگذاری به نام مدرسه می شوند، این مکان تربیتی است که بسیاری از تحولات فکری و اخلاقی و دینی او را شکل خواهد داد و هیچ تحولی؛ چه مثبت، چه منفی در جامعه صورت نمیگیرد، مگر اینکه معلم و دستگاه تعلیم و تربیت در آن نقش اساسی دارد. اگر در یک جامعه، آموزش و پرورش فعال، پُرنشاط، متعهد، دارای احساس مسؤولیت، مبتکر، عالم و پُرانگیزه داشته باشد، بدون شک در سطح کشور تأثیر بنیانی خواهد گذاشت.
منبع:سایت فرهنگ نیوز
دانلود کتاب موبایل«شرح زیارت عاشورا»
فضيلت زيارت عاشورا
شيخ طوسى در كتاب مصباح المجتهد از ((محمد بن اسماعيل بن يزبع )) و او از ((صالح بن عقبه )) و او از پدرش و او از حضرت باقر (ع ) روايت ميكند كه فرمود: هر كس حسين بن على (ع ) را در روز عاشورا - دهم محرم - زيارت كند و نزد قبر آنحضرت گريان شود روز قيامت خداوند را با ثواب دوهزار حج و دوهزار عمره و دوهزار جهاد ملاقات كند، آنهم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرين عليهم السلام بوده باشد.
راوى ميگويد: عرض كردم فدايت شوم براى كسى كه در شهر يا كشور ديگريست و نمى تواند در آنروز خود را به قبر آنحضرت برساند چه ثوابى خواهد بود؟
حضرت فرمودند: اگر چنين باشد بصحرا يا بالاى بام خانه خود رود و با سلام اشاره به سوى قبر آنحضرت كرده بر لعن قاتلان آنحضرت جديت كند، و بعد دو ركعت نماز بخواند و اينكار را هنگام برآمدن روز قبل از ظهر انجام دهد، آنگاه هم خودش در مصيبت آنحضرت گريه كند و هم اگر ترسى نداشته باشد امر كند تا خانواده او نيز بر آنحضرت گريه كنند و در خانه اش مجلس مصيبتى برپا كرده و مصيبت حضرت سيدالشهداء را به يكديگر تعزيت گويند. من ضامن ميشوم كسى كه اين عمل را انجام دهد خداوند تمام آن ثوابها را به او عنايت فرمايد.
راوى عرض كرد چگونه يكديگر را تعزيت بگوئيم ؟ فرمود بگوئيد:
اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين عليه السلام و جعلنا و اياكم من الطالبين تباره مع وليه الاءمام المهدى من ال محمد عليهم السلام .
يعنى خداوند اجر ما را به سوگوارى بر حسين عليه السلام بيفزايد و ما و شما را از خونخواهان او همراه با ولى خود امام مهدى آل محمد عليهم السلام قرار دهد.
آنگاه حضرت فرمودند: اگر ميتوانى آنروز از خانه بيرون مرو كه روز نحسى است و حاجت مؤ من برآورده نمى شود و اگر هم برآورده شود ميمون و مبارك نخواهد بود.
هيچيك از شما در آنروز چيزى در منزل ذخيره نكند كه اگر چنين كرد بركت نخواهد داشت اگر كسى اين دستور را عمل كند ثواب هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد با رسول خدا صلى الله عليه و آله را براى او خواهد نوشت و اجر و ثواب هر نبى و رسول و وصى و صديق و شهيدى كه از ابتداى خلقت دنيا تاكنون در راه خدا مرده يا شهيد شده است خواهد داشت .
ساخت فیلم از زندگی انبیاء همیشه و در همه زمانها جذاب است. به طوری که از زمان اختراع صنعت سینما تاکنون، 200 فیلم با موضوع زندگی حضرت عیسی(ع)، 120 فیلم با موضوع حضرت موسی(ع) و 80 فیلم درباره دیگر پیامبران ساخته شده است، اما در این میان سهم پیامبر مهربانیها، حضرت محمد مصطفی(ص) فقط و فقط، یک فیلم شاخص است و آن هم «محمد رسولالله» است.
شاید همین موضوع مهمترین انگیزه ساخت فیلم «محمد» توسط مجید مجیدی کارگردان نامآشنای ایرانی باشد. او درباره فیلم مشهور مصطفی عقاد میگوید: در «محمد رسولالله» بیشتر به جنبههای جنگی پرداخته شده و حتی وجوه معرفتی این جنگها هم خوب بررسی نشده است، در حالی که پیامبر در همین جنگها به مسلمانان تاکید میکردند که نباید حتی به درختها آسیبی وارد شود ضمن اینکه این جنگها بیشتر دفاع بوده نه تهاجمی.
مجیدی 7 سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلمنامهای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیشتولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.
سرانجام آبان همان سال مجیدی از ساخت فیلمی خبر داد که وقتی به پایان برسد، نام ایران و ایرانی را تا مدتها بر سر زبانها خواهد انداخت. «محمد(ص)» عنوان آخرین اثر کارگردان «رنگ خدا»ست که قرار است به سینما رنگ و بویی خدایی بدهد. ساخت این فیلم، بدون حاشیه و در سکوت کامل خبری آغاز شد و تا امروز کمتر گزارشی از مراحل ساخت آن به بیرون درز کرده است، تا جایی که خبر بازدید رهبر انقلاب هم از لوکیشن این فیلم در آبان سال گذشته توسط روابط عمومی فیلم محمد منتشر نشد.
لوکیشن اصلی فیلم «محمد» شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گامهای بزرگی جهت ساخت فیلمهایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.
این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندیها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.
فیلم محمد از محاصره مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز میشود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز میگردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر میگیرد. صحنههای وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنههای مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخشهای فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان میرسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت میدهد.
از جمله چهرههای سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند میتوان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.
علیرضا شجاعنوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانتهآ مهدینیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
بر اساس شنیدهها، این پروژه فاخر که پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و از کنار آن سریالی هم ساخته خواهد شد، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای مسلمان اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیهای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن پراکنیها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاهدلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.
جهت مشاهده عکس های این فیلم اینجا کلیک کنید.
در سخنان رهبر انقلاب اسلامی دربارهی مراسم عزاداری آمده است: «در مراسم عزاداری سیدالشهداء علیهالسلام، به روح آن واقعه باید توجه نمود نه اینكه فقط صورتسازی و تصویرسازی شود.»
در خصوص تأكید حضرت آیتالله خامنهای بر معرفتبخش بودن مراسم عزاداری و ضرورت گریه بر حسین علیهالسلام و شناخت علت این گریه و تأكید بر آن، بجاست كه به احادیث ذیل اشاره نماییم:
* اشك هنگامی ارزشمند میشود كه …
در روایتی امام صادق علیهالسلام به فردی به نام مِسْمَعُ ضمن بیان مطالب فراوانی فرمودند:
«رَحِمَ اللَّهُ دَمْعَتَكَ أَمَا إِنَّكَ مِنَ الَّذِینَ یعَدُّونَ فِی أَهْلِ الْجَزَعِ لَنَا وَ الَّذِینَ یفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ یحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا وَ یخَافُونَ لِخَوْفِنَا وَ یأْمَنُونَ إِذَا أَمِنَّا» (بحارالأنوار، ج ۴۴، ص ۲۸۹)
خداوند اشكهای چشم تو را موجب رحمتت قرار دهد. چراكه تو از كسانی هستی كه اهل جزع بر مصیبت ما و فرح بر شادی ما و حزن بر اندوه ما و هراس از خوف ما و امن بر ایمنی ما محسوب میشوی.
به تعبیری دیگر، یعنی عاملی كه موجب حزن و جزع و خوف و مصیبت ما شود، تو را به گریه میآورد و تنها ایمنی ما به تو امنیت میدهد و به این ترتیب امام صادق علیهالسلام به مِسْمَعُ میفهمانند كه بكاء و عَبْرَة، كه در زبان فارسی بدون توجه به تفاوت معانی آنها، هر دو به گریه تفسیر میشوند، هنگامی دارای ارزش است كه از دلسوزی گریه كننده بر مصیبت حسین علیهالسلام خبر داده و او را از عامل ایجاد مصیبت باز دارد.
در حدیث دیگر چنین آمده كه مفضل در مجلسی مشاهده نمود كه امام صادق علیهالسلام و همه اهل خانوادهاش بر مصیبت حسین علیهالسلام میگریند، از این رو از آن حضرت پرسید:
«یا مَوْلَای مَا فِی الدُّمُوعِ یا مَوْلَای فَقَالَ مَا لَا یحْصَى إِذَا كَانَ مِنْ مُحِقّ» (بحارالأنوار، ج۵۳، ص ۲۳)
مولای من! اجر پاداش این گریهها چقدر است؟ كه امام صادق علیهالسلام در پاسخ او فرمودند: این اجر قابل احصاء نمیباشد. اما این اجر غیر قابل شمارش به كسی تعلق میگیرد كه گریهاش از روی حقیقت بوده و اعتقادش بر حق باشد. یعنی دلسوزی و اندوه او از مصیبت حسین علیهالسلام، حقیقتاً عامل بازدارندگی او از ایجاد مصیبت برای آن بزرگوار شده و او را از اعتقاد و عملی كه یزید و لشكر او بدان مبتلا بودند، پرهیز داده و دور نماید.
در روایت دیگری از امام باقر علیهالسلام آمده است كه فرمودهاند:
«لَیسَ مِنْ عَبْدٍ یذْكَرُ عِنْدَهُ أَهْلُ الْبَیتِ فَیرِقُّ لِذِكْرِنَا إِلَّا مَسَحَتِ الْمَلَائِكَةُ ظَهْرَهُ وَ غُفِرَ لَهُ ذُنُوبُهُ كُلُّهَا إِلَّا أَنْ یجِیءَ بِذَنْبٍ یخْرِجُهُ مِنَ الْإِیمَان» (الكافی، ج۸، ص ۱۰۱)
هیچ بندهاى نیست كه مصیبت ما خاندان (به اعتبار عامل و سبباش) نزد او ذكر شود و او بر این مصیبت (و علت ایجاد آن) دل بسوزاند، جز آنكه فرشتگان بر پشت او دست نوازش كشیده و همه گناهانش آمرزیده شود، مگر گناهى او را از دایره ایمان خارج كند. (یعنی آه و نالهی فرد، صرفاً بدون معرفت به عامل ایجاد مصیبت باشد و بر خلاف آنچه كه با گریه نشان میدهد در درونش، سبب و انگیزهای كه او را از عامل ایجاد مصیبت برای اهلبیت علیهالسلام رهایی بخشد، وجود نداشته باشد كه در این صورت، چنین فردی، اهل حق و ایمان محسوب نشده و از این وعده، محروم خواهد ماند.
* از عامل ایجاد مصیبت ما بپرهیز
در روایت دیگری امام رضا علیهالسلام پس از اینكه دعبل را به خواندن مرثیه جدش حسین علیهالسلام ترغیب مینمایند و به او تأكید میكنند كه در خلال مرثیهخوانیاش، خصایص بنیامیه یعنی دشمنان آن حضرت علیهالسلام را بیان كند، در فرازی از گفتار خود به دعبل، چنین میفرمایند:
«اِرْثِ الْحُسَینَ فَأَنْتَ نَاصِرُنَا وَ مَادِحُنَا مَا دُمْتَ حَیاً فَلَا تُقَصِّرْ عَنْ نَصْرِنَا مَا اسْتَطَعْتَ» (بحارالأنوار ج۴۵، ص۲۵۷)
ای دعبل! بر حسین علیهالسلام مرثیه بخوان. زیرا كه تو تا زنده هستی یاور ما و مدح كننده ما خواهی بود. اما (به صرف گریستن و گریاندن اكتفا نكن، بلكه دلسوزی بر حسین علیهالسلام و گریه بر او را سبب نجات او از مصیبتی كه موجب دلسوزی و گریه میشود، قرار بده یعنی) از یاری نمودن به میزانی كه میتوانی كوتاهی نكن و از عامل ایجاد مصیبت ما به مقداری كه در توان توست، بپرهیز.
با توجه به احادیث فوق كه تنها قطرهای از دریای آن ذكر گردید، میتوان به اهمیت تأكید رهبر انقلاب اسلامی بر معرفتبخش بودن مراسم عزاداری و بیان علت و ضرورت گریه بر مصیبت حسین علیهالسلام تا اندازهای واقف شده و به بخشی از توصیههای ایشان كه از ضروریترین مسائل مطرح نزد نسل جوان است پی برد.
١- نمازهای یومیه را در پنج وعده بخوانید و نماز شب را حتما بپای دارید.
٢- اوقات خواب خود را کم کنید و بیشتر قرآن بخوانید (بویژه سورۀ مزّمّل).
٣- راس ساعت مقرر که بیدار می شوید ، دیگر نخوابید.
۴- روزهای دوشنبه و پنجشنبه را روزه بگیرید.
۵- کم خوری را پیشه کنید ( خود را به خوردن شیر ، خرما و حلوا عادت بدهید ).
۶- در مجالس و میهمانیهای باشکوه که فقرا به آن راه ندارند شرکت نکنید و خود نیز چنین مجالسی نداشته باشید .
٧- برای عهد و پیمان اهمیت فوق العاده قائل باشید .
٨- به تهیدستان انفاق کنید.
٩- از مواضع تهمت دوری کنید.
١٠- دل به دنیا نبندید و آن را بر دستور خدا ترجیح ندهید.
١١- لباس ساده بپوشید و از پوشیدن لباس رنگی خودداری کنید.
١٢- از نظر مادّی به پایینتر از خود و از نظر معنوی به اولیاء الله بنگرید.
١٣- کار نیک خود را فراموش کنید و گناهان گذشتۀ خود را به یاد بیاورید.
١۴- زیاد صحبت نکنید و دعاها را زیاد بخوانید ( بخصوص دعای روز سه شنبه را ).
١۵- اول هر ماه ، خرج یک روز خود را صدقه بدهید
١۶- دانش های فنی (بویژه رانندگی ، مکانیک و رادیو تلویزیون) را فرا بگیرید .
١٧ - به ورزش بخصوص کوهنوردی و شنا اهمیت بدهید.
١٨ - از اخبار روز مسلمین و جهان با خبر شوید ( هر روز حداقل یک بار اخبار کامل را بشنوید).
١٩- بیشتر مطالعه کنید.
دانلود کتاب چهل حدیث امام باقر علیه السلام
اى بقیعت عاشقان را كعبه عشق وامید
سینه چاكیم از غم تو، بى قرارغربتت
بیانات امام خامنه ای در دیدار با خبرگان رهبری:۱۴/۶/۱۳۹۲
من عرض بکنم بیدارى اسلامى تمامشده نیست؛ اینجور نیست که ما خیال کنیم که حالا با حوادثى که در بعضى از کشورها اتّفاق افتاد، بیدارى اسلامى از بین رفت. بیدارى اسلامى یک حادثهى سیاسىِ محض نبود که مثل یک کودتایى، مثل یک جابهجایىاى یکى بیاید و یکى برود، بعد دیگرى بیاید او را از بین ببرد. بیدارى اسلامى به معناى این بود که یک حالت تنبّه و آگاهى و خودباورى با تکیهى به اسلام در جوامع اسلامى پدید آمد…
این روزها که برخی با نگاه به انقلاب های سردرگم منطقه که هر کدامشان به مشکلی خورده اند، به این نتیجه رسیده اند که بیداری اسلامی نسیم ملایمی بود که به ناگاه وزیدن گرفت و ناگهانی تر نیز فروکش کرد، این حرف های بیدار کننده رهبر انقلاب است که حرکت بیداری اسلامی را حرکتی توقف ناپذیر می خواند و آن را یک حادثه سیاسی و محض زودگذر نمی داند، که با سنگ اندازی غربی ها به نابودی کشیده شود…
شهید مطهری در بیاناتش سه نوع تسلیم شدن را تشریح می کند:
یکی تسلیم تن که به عنوان مثال با دشمنی درگیر هستیم و با اسلحه به سمت او می گیریم، اینجا طرف دستش را به عنوان تسلیم بالا می برد.
دیگری تسلیم فکر است: مثلا با قواعد ریاضی چیزی را ثابت می کنیم و طرف نمی تواند انکار کند و تسلیم می شود.
نوع دیگر تسلیم، تسلیم روح است که هر چند ممکن است کسی از لحاظ تن و جسم دستش بالا و در موضع ضعف باشد و هر چند ممکن است مانند گالیله از سر ناچاری، فکرش را تسلیم کند و بگوید زمین نمی چرخد، اما روحش هیچگاه اسیر نمی شود…
بیداری اسلامی هر چند ظاهراً در چند کشور دستش به علامت تسلیم بالا رفته است(آن چیزی که برخی به آن اعتقاد دارند) و هر چند از لحاظ فکری هم برخی تسلیم شده اند، اما روح سعادت خواه مردم همیشه اسیر در ظلم و خشونت این روزها دیگر با هیچ چیزی تسلیم نمی شود و فقط سعادت واقعی را طلب می کند..
این موضوع حتی در بسیاری از کشورهای غربی نیز مشاهده می شود، مردمی که درهمه عمر با استحمار در مقابل تفکرات شیطانی، نشان می دهند آزادترین انسان های دنیا هستند، ولی در اصل روحشان امرزه در مقابل این آزادی حیوانی و بی حد و حصر سر به طغیان زده است و نیاز خود را می خواهند درجای دیگری تامین کنند…
به قول شهید آوینی: انسانی که در آزادی بی حد و حصر باشد، روزی بر علیه خویش نیز طغیان می کند…
این روزها که جهان را سراسر اعتراض و آشوب و نارضایتی فرا گرفته است-حتی اگر با ترفندهای رسانه ای پوشانده شود- این روح تسلیم ناپذیر انسان ها است که سعادت خویش را در جای دیگری جستجو می کند…
بیداری نسل امروز بشر برای رهایی از بندگی هوس ها و ظالمان قدرت طلب و منفعت طلب و رسیدن به بندگی خدا، نمونه این بیداری است…
بیداری ای که هیچ گاه خاموش نمی شود، حتی اگر با همه قدرت ها بخواهند آن را به اسارت کشند باز آزاد است و طالب آزادی …
تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله مهم نماز از آنجا آشکار است که از همان اولین اجلاس سراسری نماز که برگزار شد، ایشان هر سال و به مناسبت برگزاری این رویداد، پیامی به برگزارکنندگان، مسئولان و دست اندرکاران آن صادر کردهاند.
اولین اجلاس سراسری نماز در هفدهم مهرماه سال ۱۳۷۰ در حالی برگزار شد که مقام معظم رهبری در همان پیام اول بر این امر تاکید داشتند که: تشکیل مجمعی از صاحبنظران برای «اقامهینماز»، یکی از شایستهترین و ضروری ترین کارهایی است که باید در جمهوریاسلامی صورت میگرفت. زیرا برپا داشتن نماز، نخستین ثمره و نشانهی حکومت صالحان است.
این اجلاس هر ساله در شهریور یا مهرماه هر سال و به میزبانی یکی از شهرهای کشورمان برگزار میشود، مجموع پیامها و سخنان مقام معظم رهبری برای این اجلاس، حاوی سخنانی راهبردی و کاربردی بوده که بررسی پیامهای ایشان که در ۲۲ دوره برگزاری این اجلاس صادر شده به نوعی راهنما و نقشه راه ایشان برای کارگزاران و دلسوزان و متولیان امر نماز و تلاشگران برای گسترش فریضهای خواهد بود که از آن به ستون دین مبارک اسلام تعبیر شده است.
دانلود كتاب گوهر قم
.كتاب حاضر ترجمه ی اثر سودمند و مفید مرحوم محمد هادى امینى
تحت عنوان “فاطمه بنت الامام موسى الكاظم علیه السلام"، جناب حجة الاسلام و المسلمین آقاى سید مرتضى سیفى از عالمان و فرهیختگان بناب آن را ترجمه و با عنوان” گوهر قم “تقدیم شما می گردد.
نرم افزار 40 داستان و حدیث امام صادق(علیه السلام)
تولید اسک دین
بهترين تحيّت و درود بر روان پاك پيامبر عالى قدر اسلام صلى الله عليه و آله ، و بر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام ، مخصوصا ششمين خليفه بر حقّش حضرت ابو عبداللّه ، امام جعفر صادق عليه السلام ؛ و لعن و نفرين بر دشمنان و مخالفان اهل بيت رسالت ، كه در حقيقت دشمنان خدا و قرآن هستند.
نوشتارى كه در اختيار شما خواننده گرامى قرار دارد برگرفته شده است از زندگى سراسر آموزنده هشتمين ستاره فروزنده و پيشواى بشريّت ، و حجّت خداوند براى هدايت بندگان .
آن شخصيّت برگزيده حقّ، كه مخزن معارف و اسرار الهى بود و لقب صادق آل محمّد صلوات اللّه عليهم را به خود اختصاص داد.
و مذهب شيعه حقّه ؛ و نيز علوم و احكام إ لهى توسّط آن حضرت ، در بين جامعه بشرى نشر و گسترش يافت تا جائى كه شيعه به عنوان مذهب جعفرى شناخته شد؛ و بلكه رهبران ديگر مذاهب و فرقه ها در مكتب حضرت صادق عليه السلام علوم خود را آموختند؛ و به علل و دلايلى راه ديگرى را برگزيدند.
و اين مختصر ذرّه اى است ، از قطره اقيانوس بى كران فضائل و مناقب و كرامات آن امام والامقام و معصوم ، كه برگزيده و گلچينى است از ده ها كتاب معتبر، در جهت هاى گوناگون و مختلف عقيدتى ، سياسى ، عبادى ، فرهنگى ، اقتصادى ، اجتماعى ، اخلاقى ، تربيتى و… خواهد بود.
باشد كه اين ذرّه دلنشين و لذّت بخش مورد استفاده و افاده عموم علاقه مندان ، مخصوصا جوانان عزيز قرار گيرد.
اسمش سلمان است ولی به گفته خودش از این اسم خوشش نمیآمد. سلمان حدادی ۳۰ساله است و در شهرستان سنندج به دنیا آمد. پدرش به مادرش گفت اسم مذهبی روی فرزندمان بگذار. مادرش که متولد سوریه و شیعه مذهب است، و خیلی محبت امیرالمومنین در دلش بود اسمش را سلمان گذاشت. ۴ خواهر و ۴ برادر هستند. یکی از برادران و یکی از خواهرهایش هم شیعه شدند و الان در تهران هستند.
در ذیل سرگذشت زندگی فردی وهابی بنام “سلمان” است که یک شب با حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) تحت تاثیر قرار می گیرد و پس از مطالعات فراوان شیعه میشود٬ در ذیل مصاحبه خواندنی و قابل تامل این فرد که در ماهنامه “خیمه” منتشر شده آمده است.
تبلیغات مسموم زیادی عليه شیعیان شده بود و از اینکه مادرم شیعه است احساس بسیار بدی داشتم و برایم کسر شأن بود. با تشویق پدرم در دوران راهنمایی، در کنار درسهای مدرسه، تحصیل دروس حوزوی را هم شروع کردم و ادامه دادم. بعد از اتمام دبیرستان، ۳ سال دورهٔ تکمیلی حوزه را به زاهدان و مسجد مکی رفتم و پس از مولوی شدن ۴ ماه هم به رایوند پاکستان، برای آموزش یک دوره کامل نحوهٔ تبلیغ و جذب رفتم. پس از برگشت از پاکستان، امتحان کنکور دادم و در دانشگاه کرمانشاه در رشته استخراج معدن قبول شدم. در پاکستان به طور تخصصی در ۲۰ جلسه یاد میدادند که چگونه فردی را در عرض ۵ دقیقه به وهابیت جذب کنیم این آموزش را نزد آقایی به نام ابراهیمنژاد میدیدیم.
حيف نيست سلفي باشي؟
در آنجا یک دوست شیعه پیدا کردم به نام مهدی رضایی. فردی بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد و با اعتقاد بود. همیشه سر به سرش میگذاشتم و میگفتم: حیف نیست تو با این اخلاقت شیعه باشی؟ او هم خیلی حرصش میگرفت و گاهی هم ناراحت میشد ولی چیزی نمیگفت. گاهی در جوابم میگفت: حیف نیست تو سلفی باشی!
از این دوستی ما ۴ سال گذشت و او مکرر به من میگفت: بیا حداقل یک بار در روضه سیدالشهدا شرکت کن. من هم که دارای ریش بلند و تیپ و قیافه مولویهای وهابی بودم خیلی سختم بود. به او گفتم: این کفریات چیست؟ میگفت: حالا یک دفعه بیا از نزدیک ببین. با اصرار زیاد، من را متقاعد کرد که یک بار به مجلس روضه بروم.
با دوستم یک شب عاشورا به مجلس روضه امام حسین علیهالسلام رفتم و یک گوشهای با خشم نشستم. دیدم سید بزرگواری منبر رفت و در حین صحبتهایش گفت: کدام یک از شما حاضرید به خاطر خدا و اسلام جانتان را بدهید و بعدش هم مطمئن باشید زن و بچهتان به اسارت میروند؟ در آن زمان سیدالشهدا چه دید که حاضر شد، جانش گرفته شود و اهل و اولادش به اسارت روند؟ چرا امام حسین علیه السلام دست به چنین کار بزرگ زد؟
هر چه فکر کردم دیدم که در شخصیتهای محبوب من، شخصیتی مثل امام حسین علیه السلام پیدا نمیشود که حاضر باشد به خاطر اسلام، دست به چنین کار بزرگ و خطرناکی بزند! این سوال مهمی بود که برایم ایجاد شد. علمای تسنن وضعیتهای این بزرگان را از ما پنهان میکردند و به قدری در گوش ما خوانده بودند و ما به آنها اعتماد پیدا کرده بودیم که به خودمان اجازه نمیدادیم که حرفهای آنها را با کتب تطبیق دهیم و سندیت آنها را بررسی کنیم.
در همان حین خیلی برای امام حسین و شخصیت ایشان ناراحت شدم که چرا هیچ کس امام حسین را درک نکرد و ایشان را همراهی نکرد. آن شب چراغها را خاموش کردند و مشغول به سینه زنی شدند ولی من سینه نزدم، نشستم و برای مظلومیت سیدالشهدا خیلی گریه کردم. آن گریه واقعا یک گریهٔ خاصی بود یک لطف بود آن شب به قدری گریه کردم که تمام لباسم خیس شد. همان سفینة النجاة بودن حضرت سیدالشهدا آن شب تأثیر خودشان را روی من گذاشت….